רבה של מולדובה: "פקידי משרד החוץ מסייעים, אבל אין סיוע תקציבי"

מהדורת הבוקר No Comments on רבה של מולדובה: "פקידי משרד החוץ מסייעים, אבל אין סיוע תקציבי"

רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן בשיחה עם 'קול חי': "אלפי פליטים ישנים כאן בכל מקום אפשרי, בביהכנ"ס בבתי מלון ששכרתי ובבית שלי. פקידי משרד החוץ עושים מעל ומעבר, אבל אין עזרה תקציבית ממדינת ישראל. בלי עזרה מהקהילות היהודיות בעולם – אנשים היו מתים כאן מרעב"

צילום: Nati Shohat/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על המאמצים לסיוע לפליטים מאוקראינה: "מלפני כשלושה שבועות התחלנו להזרים לפה מסה גדולה של אוכל, הכנו תוכנית עבודה עם אנשי מקצוע ישראלים. קיבלנו לזה אישור ממשרד החוץ ומשרד הביטחון והתוכנית הזו יושמה בשטח, לא היה קל – אף אחד פה לא האמין שתהיה מלחמה חוץ מכמה אנשים שהסכימו לסייע".

הוא סיפר: "בסיעתא דשמיא הצלחנו לתפוס 300 חדרי מלון. בעיקרון אי אפשר להשיג פה חדר – המחירים נעים בין 100,200 ל-1000 דולר לחדר והמדינה כאן לא ערוכה לקלוט מאות אלפי פליטים. ואני נערכתי, נתתי מקדמה של סכום לא קטן ותפסתי את החדרים. לא רק שהחדרים מלאים, יש לי פה אוהלים בחוץ, אנשים ישנים בעזרת נשים, בבית שלי, במשרד שלי".

לדבריו "אני מעריך שיש בכל רגע נתון בערך 1500-2000 איש. תזכור שאנחנו חייבים לתת מענה גם ללא-יהודים. פקידי משרד החוץ עושים מעבר ליכולתם. לצורך הדוגמא, הם לא רק חושבים מחוץ לקופסא, אלא מחוץ לבית אבל מצד שני, סיוע תקציבי אין. יש כאן את משפחת נאכט שעוזרת לי מאוד והקהילה היהודית בוינה – שבלעדיהם אנשים היו מתים פה מרעב".

"כשאני פונה למדינה – אפילו לא מגיבים, אין לי שום עזרה מהדרג המדיני במשרד החוץ ולא ממשרד האוצר או ראש הממשלה".

הוא התייחס לפגישת בנט עם פוטין: "יש שנאה פה לפוטין ברמה מטורפת, והיחידי בעולם שמסכים לפגוש אותו זה בנט. אף מנהיג לא רצה לפגוש את פוטין, אבל ישראל היא מעצמה ולראש הממשלה מותר לעשות פעולות שנראות לו נכונות".



0 תגובות